Vabb av Hund

Sverige är trotts allt en av de hund tätaste länderna så varför inte slå på stort.
Svenska regeringen, försäkringskassan och ni andra kostymnissar där ”uppe”
Jag råkar ha en Vovve här hemma som lider av hudproblem och hon ville
verkligen inte till jobbet idag så ibland skulle det underlätta med vabb av hund.
Speciellt idag faktiskt. För jag var fruktansvärt trött och ville bara slappa
i sängen hela dagen. Bästa iden på länge! Inte? Nehe. Taskig attityd..

Hur som, små sjuk vovve som har haft bättre dagar.
Lite halvorolig matte som får pyssla med special schampoo och kolla igenom
hunden flera gånger om dagen. Bara att gilla läget men där någonstans drar jag
gränsen på daltande. Det råkar inte min pojke tycka..

Så igår låg hunden på soffan, (läs: Tresits soffa..)
Hon tog alltså över mer än halva soffan och då tänker jag smart som jag är,
att hon har faktiskt en helt egen bädd, sängen om jag ser mellan fingrarna
och hör och häpna, ett golv att ligga på.

Så jag tänkte så klart ta ner henne och den blicken jag fick..
”Låt henne vara, hon är faktiskt dålig!”

Jag fick en chock. Vad hände? Nyss var hunden = hår i hela lägenheten och tassande
på golvet när man ska sova.. och nu är Jag(?) ond som vill ta ner henne från soffan..
Ja hon fick ligga kvar där, över hela jävla soffan. Snarkandes och nöjd som fan.
Och jag satt tyst i chock på min lilla meter av soffan och undrade vad fan som nyss hände.
Vissa har det för bra helt enkelt 🙂

229808_10151011421592423_629973309_n

