Tillbaka till verkligheten

Att plocka ut en semestervecka i september när princip alla andra jobbar
kanske inte var det smartaste valet. Men jag behövde sova efter en
hel sommars intensivt arbete.. kanske dags att inse att detta är att vara vuxen?
Men nej, jag behövde sova..och träna hund, och sova lite mer, fika på landet och..
Ja typ mysa mys lite mer.  Lulla runt i en jävla Lallbubbla i en vecka.

Så det har jag gjort hela veckan. Lullat runt.
Underbart.

Så det var lite av en chock när klockan ringde imorse.
Och det var mörkt ute(!) Nej inte mörkt.
Det var fucking becksvart ute när min klocka ringde.
För en stund fick jag för mig att det var vinter.
Men Nej, Hösten är här gott folk.

Välkommen mörkret, fina färger och en jävla massa regn.

Så ut i regnet med min hund som trodde det var ett skämt(!)
Vad hände med sol och semester?
Det var bara att bita ihop och försöka ta sig till jobbet så fort som möjligt.

Status: Tillbaka till verkligheten, mail, samtal,
kunder, ekonomi och fakturor till tusen.

Inte för att jag ska klaga jag råkar tycka om mitt jobb.
Väldigt mycket också. Men det är klart…
Att få sova till tolv och lalla hela dagarna har inte heller varit så fel.
Väldigt trevligt faktiskt.

Brookie & Aragon Åkeshov

