Renovering

Det här med heminredning och renovering är faktiskt så jävla roligt.
Jag tycker om tanken med att fula saker kan bli fina.
Att sådant som folk inte vill ha går att göra attraktivt.

Är jag en sådan tjej som skaffat mig pojkar som jag tror att jag kan..”förändra”?
Självklart. Funkar det? Aldrig.

Så jag försöker välja realistiska projekt. Typ jobbet. En hund och annat som
faktiskt ger vettiga resultat. Men då jag inte har någon egen bostad att renovera
för tillfället så var det ju helt perfekt att vännen min hade en ledig dag
för renovering av sitt hem. Rätt bra då jag råkar ha semester hela veckan
och råkade bli rastlös efter cirkus en timma i min ensamhet.

Så dagen idag har bestått av att riva ner tapet.  Låter inte så roligt kanske,
men man pausar hjärnan och blir lite trött.  Och man ser resultat.
Viktigt det där. Att ständigt se hur saker och ting förändras.
Att min hund slapp ännu en dag med hundträning tyckte hon var helt awsome.
Lyxen att få ligga och slappa när andra jobbar… Vissa har det lite för bra. 🙂

DSCN0019

