StandardBubblan

Jag vet inte varför men jag har alltid engagerat mig lite mer för djur
än för människor.. Kanske för att vi människor alltid har ett val.
För att vi kan säga vad vi tycker och skrika högt.
När djuren ständigt får anpassa sig efter hur vi bygger, hur vi tycker att jorden
ska leva helt enkelt. Och jag vet att många höjer på ögonbrynen och undrar
vad fan är det för fel på den här bruden, ännu en lite hippie brud som ska predika.
Men det är inte riktigt min mening, jag gör vad jag vill och tycker vad jag vill
precis som ni ska få göra.  Men jag blir lite irriterad på mig själv som gärna väljer
att leva i dubbelmoral.. Ärligt nu folket.. Detta är standard för mig..

”Vadå slaktat djur det här är mat. Mat är något som kommer direkt från Ica.
Punkt.”

Ja jag mår bättre av att resonera såhär. Tills jag ser dom där jävla filmerna folk lägger upp på Facebook, eller dom där artiklarna på Aftonbladet eller Metro.
För i helvete jag erkänner.. Jag sitter och snyftar på tåget som en tappad tonåring.. ”Händer det här?! Alltså vi måste göra något, typ nu. Herregud stackars Djur!!”
Jag har  dock börjar inse att detta beteende inte är helt Okey när man faktiskt är 24 år.
Så jag tänkte köra en Lovisa, typ dra ner på köttintaget, försöka se över vad fan man sponsrar i alla ens inköp och göra det lilla för dom små djuren.

Jag kan köpa ägg från höns som faktiskt får gå ute och inte i en lokal utan dagsljus
där de trampar ihjäl varann. Och jag behöver inte trycka i mig importerat kött,
jag kan väl vara lite folkkär och välja våra bönder.

Det är helt okey faktiskt.
Så mår mitt samvete lite bättre om dagarna iallafall.

