Onsdag

Att jag är en rutinmänniska är inget nytt.
Jag älskar mina rutiner, utan dom känner jag mig lite halvsplittrad och vill ringa en vän eller två och grina över min vardag som inte går som jag vill.

Så imorse var det helt som vanligt,
Lämnar hunden hos mamma skriker hej, hejdå, brookie springer upp till sängen och jag rör mig vidare mot söder. In på cafét ”kaffe med mycket mjölk?! Ja tack!” Vidare över gatan, hej hej på busskillen, upp på jobbet, starta värmefläkten, upp med fötterna på datorn, in med musiken.

Check. Sju till fem.
Hela mina dagar är rutin till Max.

Men idag när jag kom ut ur hissen för eftermiddagsciggen blir jag stoppad av fyra poliser. dom var inte ens snygga! och blir utfrågad till Max.

Detta gjorde mig jävla nervös,
kände mig nästan lite halvkriminell där för en stund. och om det är skummisar i området. Paja inte mina rutindagar duude.

Så nu äntligen är jag påväg hem,
Signalfel i vanlig ordning och när dagen endå är lite halvskum så kanske man ska skita i dagens PW å dra en film å pizza istället.. Känns rätt värt faktiskt.

