Underbara djur

Alla djur som jag haft i ägo har alltid varit lite… egna.
de i min närhet skrattar bara och skyller på mig.
Men seriöst. Så sjuka kan inte ens djur bli pga. av sin ägare..
Hoppas jag.

Hästen var som en hund, han kunde buga och gick med in i köket
om man inte stoppade honom i gången..
Vi pratar katter som följde med till skolan och mötte mig när jag slutade,
som följde med till stallet och på promenader. Corona hade en egen kudde
vid mitt huvud som hon sov på.. annars fick man smällar i ansiktet hela natten.

Oliver hade en helt egen pall i köket där han satt när man åt, festade, snackade skit och körde öl leken. Ingen tog hans pall. Han skulle alltid vara med.
Om Amy kom för nära så.. Ja, hon fick helt enkelt spö.
”Rör inte min plats ashole.”

Och Amy, fina, störda, underbara Amy.. Ja vart ska man börja.
När jag drog på musiken så att grannarna ville mörda mig i vanlig ordning så
gick hon lugnt och sansat fram till högtalarna och.. somnade. Alltid, slog aldrig fel.
Hon tyckte också om att gå fram till en och.. rapa en i ansiktet! Fräsch hund? not.

Så nu är musiken på här hemma och vem ligger tvärdäckad vid högtalaren?
Jo, Brookie. Stänger jag av lyfter hon på huvudet och stirrar på mig.
Jag hör nästan hur hon tänker ”Sätt på musiken igen jävla tråkkärring!”
… Sry duude…

MAR_0528

