Tröttmössan Brookie

Jag kan inte med ord beskriva lyckan över att få ha min hund
hemma igen och att ha energin med att faktiskt träna hund.
Så gårdagen var hon ute och gick och gick och gick.
kom väl hem runt halv ett inatt och vaknade tidigt imorse,
Kastade på kopplet på en trött och väldigt otaggad hund.
Blicken jag fick var allt annat än lycka.
”Dude klockan är inte ens nio, vi ska sova nu, inget annat.”

Ut på Järva fältet med långlina och tränade och tränade.
Tillsist vägrade hon helt enkelt gå.
Hon gillade inte alls nya övertaggade träna hund matte.
Så efter två timmars promenad med all slags träning så
charashade hon på mattan hemma och sov.
När jag var klar med dagens jobb så vart det på med kopplet
igen och 5 timmar senare är vi äntligen hemma
och vem ligger däckad på mattan? Jo tröttmössan Brookie.
En annan hund skulle uppskatta lite kvalitetstid utanför hemmet
men nej nej, om hon fick bestämma skulle man bara ligga i sängen å mysa.

Så nu får jag väl lägga ner projektet och glo lite serier istället.
Göra hunden nöjd helt enkelt.

59623_10151487381612423_2043289262_n

