Irritation

Jag blir rent ut sagt mörkrädd när jag hör föräldrar som pratar om deras ungdomar som fortfarande bor hemma och när man får höra att dessa ungdomar är 25+ är det svårt för mig att hålla tyst…

För i helvete det är inga ungdomar, släng ut dom, tvinga dom att inse.
Dessa människor är vuxna, borde ha jobb, eget boende, ett eget liv.
Inte ligga hemma hos mamma å pilla sig i naveln och man tycker det är okey?! Det är inte okey det är helt oacceptabelt, mina skattepengar ska inte gå till dessa jävla latmaskar(!!)

Är det konstigt att folk ser ner på vår generation? När folk får allt serverat in i det sista. Pinsamt för fan.
Nej man kanske inte ska ta sitt pick å pack å dra när man är 15..
men någonstans borde väl även dessa vuxna människor vilja skapa sig ett eget liv? Eller är det bara jag som är allmänt skadad efter alla mina år? Jag vet inte men jag tror inte på att det gynnar någon att bli så daltad in i det sista. Man måste utsättas för att lära sig livet.

Så ut å ta ett skit jobb, ett sketet boende och jobba er till livet ni vill ha.
Ingen får allt bara sådär, man får kämpa sig fram till ett bra liv. Det är inget som bara ges till folket. Funkar inte så.
Inse fakta.

Kommentera

