Torsdag.

Två dagar till så är det en vecka som jag varit utan Brookie.
Två dagar till så var det en månad sen allt bara rasade.

Och idag är första dagen på nästan en månad som hela dagen bara
har fungerat bra. Jag är inte helt död. Ingen panik. Jag är..lugn.

Så under de här veckorna har jag i princip sovit, käkat medicin,
tryckt i mig mat, sovit lite mer, jobbat och pratat.
Pratat, pratat, pratat. Vilket jag aldrig gjort förut, om de åren.
Inga detaljer. Aldrig någonsin.
Jag har bara dragit på ett leende och snackat bort allt som vanligt.
”Allt är bra” allt var alltid bra.

Men det är faktiskt skönt att få komma till en punkt där jag ärligt kan säga,
”Det är inte bra, men det kommer bli grymt.” Allt kommer ärligt att lösa sig.
Och tills dess tänker jag tillbringa all min tid med mina nära & kära.
Så nu blir det att packa och åka till Hässelby Strand där det
väntar en helkväll med en jävla massa pladder som vanligt.

Ha en riktigt bra kväll alla där ute!

Kommentera

