Onsdag

Att sjukskriva mig har aldrig någonsin varit ett alternativ för mig,
kanske för att jag älskar mitt jobb, att jag hellre är där än hemma,
det ger mer än vad det tar och kanske för att jag har turen att ha
helt fantastiska kollegor runt mig.

Sen mina underbara närmsta som alltid får mig att le ..

Det började med Jennie.. ”om du skulle bli sjukskriven så
skulle du behöva bli sjukskriven för att du är sjukskriven”
Sen kom kattis… ”Det är inte ditt jobb du skulle behöva bli sjukskriven från.
Det är ditt liv.”  .. Humor i ren misär är fan det bästa som finns,
Jag kunde inte annat än att skratta. Och ärligt, ibland glömmer jag bort
hur många fantastiska människor jag har runt mig, jag kan känna mig
så sjukt ensam men om jag bara lyfter blicken så inser jag snabbt
att ni finns där, alla gånger, fångar upp mig,
Funderar och planerar, ni låter mig inte falla i min ensamhet.

Och det uppskattas, så sjukt mycket. Så Tack för att ni gör
den här helvetesvägen lite lättare.

Kommentera

