Upplands Väsby djurklinik

För det första så ta aldrig era djur till denna klinik.
De har fruktansvärt dåligt bemötande och återkopplingen är värdelös!
De har absolut ingen koll på deras pappersjobb och på deras veterinärer.
Första dagen som Amy var där så lät de henne bara ligga i en blodpöl i mer än 8 timmar. Veterinären som hade hand om henne var helt känslokall och gav inga svar på mina frågor, allt han sa vart att han inte kunde svara på frågan. vem ska göra det då?
Han var otroligt hårdhänt mot Amy och det kändes verkligen som att man satt där utan någon som helst information. Frågade flera gånger om hur illa det var,
vad som var mest humant mot henne och allt jag fick som svar var
”det är svårt att bedöma”

Efter att ett djur tas bort måste en så kallad skaderapport in till försäkringsbolaget. Denna rapport ska man helst få samma dag, i värsta fall max några dagar senare.
Efter en och en halv vecka ringde jag och frågade hur det gick, till svar fick jag
”Den har vi glömt bort, ring oss i början av nästa vecka och påminn oss.”
ifrågasatte starkt deras rutiner men väntade.
Ringde igen veckan efter och då sa de att den var på gång, att de hade noterat att veterinären skulle skriva den. (vilket alltså betyder att den inte ens var skriven)
Hur ska en veterinär kunna komma ihåg allt som hände just de tre dagarna
med just den hunden? Men efter nästan en månad fick jag hem rapporten ..

– I jonas namn, (han ägde inte Amy och var inte försäkringstagaren)
– Försäkringstagarens uppgifter var inte med.
– En kopia, när jag skulle ha två.
– Felaktiga uppgifter ang. vad som hade hänt.

Efter mycket om och men fick jag hem rätt papper..
En månad efter att Amy gick bort. 
Fruktansvärt dåligt, oacceptabelt och hur de hanterade hela situationen
de dagarna var helt sjuka. Att jag satt och ringde dom en gång i timmen och undrade hur det gick, fick ingen som helst återkoppling om något!
Visste inte ens om hon var vaken ur narkosen eller inte,
Sen att min granne får åka dit och prata med dom innan dom ringde mig. Fruktansvärt!
Enda anledningen till varför Amy hamnade hos just dom var för att det var i närheten, då det handlade det om minuter för att hon ens skulle ha en chans.

Så jag ber er verkligen, ni med djur åk aldrig till Upplands Väsby Djurklinik om ni vill ert och ert djurs bästa från allt med hantering av ert djur till det praktiska efter. 

2 thoughts on “Upplands Väsby djurklinik

  1. Jag jobbar (tyvärr) som djursjukskötare på kliniken och kan inte annat än hålla med dig. Åter igen tyvärr. Jag skäms över att jobba med de idioter som äger kliniken och jag slutar snart, vilket känns skönt. Det är skönt att få det bekräftat av kunder det jag upplevd där hela tiden och att de inte kommer undan med all skit som försigår där. Jag vill bara påpeka att det finns otroligt duktiga djursjukskötare som gör allt de kan för att djuren ska ha det så bra som möjligt men chefsveterinären och hans familj gör det inte lätt för någon där. allra minst för kunderna.

    Liked by 1 person

  2. Stort tack för att du skriver några rader, det gör mer än vad du tror! Jag vet inte vem du är och om jag hade dig i min närhet den dagen när mitt allt hamnade hos just den kliniken. Men jag tvivlar inte på att det finns bra anställda hos er, men tyvärr allt för dålig ledning, bemötande och resurser vid krishanteringar.

    Lycka till i framtiden och jag hoppas att du hamnar på en klinik som tar hand om både djur samt anhöriga.

    Gilla

Kommentera

